PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały, w dniu dzisiejszym w Starostwie Powiatowym w Lubartowie, umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej nowej kładki w Lubartowie nad linią kolejową Łuków – Lublin.

 

Mieszkańcy Lubartowa zyskają nowe bezpieczne przejście przez linię kolejową na drugą stronę miasta. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na opracowanie projektu nowej kładki dla pieszych nad linią Łuków - Lublin. Koszt zaprojektowania obiektu to 500 tysięcy złotych. Inwestycja jest częścią dużego projektu współfinansowanego ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.

W Lubartowie między przystankami Lubartów Słowackiego i Lubartów Lipowa w ciągu alei Zwycięstwa i ulicy Spacerowej planowana jest kładka dla pieszych. Nowy obiekt zwiększy bezpieczeństwo i ułatwi komunikację w mieście. Nowe połączenie zapewni sprawne przejście między osiedlami Królów i 3 Maja.

Kładka będzie mieć 50 metrów długości. Będzie oświetlona energooszczędnymi lampami. Będą mogły z niej korzystać osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wejście na obiekt z jednej strony zapewni chodnik (konstrukcja kładki będzie na poziomie gruntu), a z drugiej, gdzie jest spadek będą schody i pochylnia.

Podpisana dzisiaj przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A umowa dotyczy opracowania dokumentacji nowego obiektu. Wykonawca, firma YLE Inżynierowie Sp. z o. o. przygotuje projekt, wniosek o dofinansowanie i pozyska decyzje administracyjne w ciągu 8 miesięcy. W 2022 r., po uzyskaniu decyzji administracyjnych planowane jest wyłonienie wykonawcy robót budowlanych.

Budowa nowej kładki to część projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew” za ponad 90 mln zł (netto). Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020.

Umowę w obecności: Roberta Gmitruczuka - Wicewojewody Lubelskiego, Ewy Zybały – Starosty Lubartowskiego, Piotra Kaliszewskiego reprezentującego sekretarza stanu Andrzeja Bittela z Ministerstwa Infrastruktury oraz radnych, podpisali: Jarosław Mielcuch, zastępca dyrektora Regionu Centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Piotr Żółtowski reprezentujący wykonawcę firmę YLE Inżynierowie.