W poniedziałek, 3 marca rozpoczęła się kwalifikacja wojskowa, która potrwa do 4 kwietnia. Celem kwalifikacji jest określenie zdolności do służby wojskowej osób, które w danym roku podlegają obowiązkowi stawiennictwa.
W tym roku kwalifikacją wojskową objętych zostało blisko 700 osób (695) z terenu Powiatu Lubartowskiego. Kwalifikacja dotyczy przede wszystkim mężczyzn urodzonych w 2006 roku, jak również osób starszych, które do tej pory nie dopełniły tego obowiązku.
Kobiety również podlegają kwalifikacji – szczególnie te urodzone w latach 1997–2006, które posiadają wykształcenie lub kwalifikacje przydatne w Siłach Zbrojnych RP (np. absolwentki i studentki kierunków medycznych, weterynaryjnych, psychologicznych oraz innych określonych w przepisach).
Każda osoba podlegająca kwalifikacji wojskowej otrzyma wezwanie z dokładnym terminem i miejscem stawiennictwa. Procedura obejmuje weryfikację danych osobowych, ocenę stanu zdrowia przez komisję lekarską oraz nadanie odpowiedniej kategorii zdolności do służby wojskowej.
Udział w kwalifikacji wojskowej nie oznacza automatycznego powołania do służby wojskowej! To głównie obowiązek administracyjny, który ma na celu zebranie informacji o potencjalnych zasobach obronnych kraju.
Zachęcamy wszystkich objętych obowiązkiem do terminowego stawienia się w wyznaczonym miejscu i czasie!
W razie jakichkolwiek wątpliwości, prosimy o kontakt ze Starostwem Powiatowym w Lubartowie lub Wojskowym Centrum Rekrutacji w Lublinie.
 

 

Podczas XI sesji Rady Powiatu, Fryderyk Puła został wybrany nowym Wicestarostą Lubartowskim.

Kandydaturę radnego Fryderyka Puły na stanowisko wicestarosty poparło 17 radnych, 1 osoba była przeciw (w głosowaniu wzięło udział 18 radnych).
„Fryderyk Puła posiada wykształcenie wyższe, które uzyskał na Politechnice Śląskiej w Gliwicach na Wydziale Automatyki, Elektroniki i Informatyki, na kierunku elektronika. Posiada tytuł magistra inżyniera oraz status nauczyciela dyplomowanego. Posiada także szerokie dodatkowe kwalifikacje i bogate doświadczenie zawodowe. Od 1982 roku pracował jako nauczyciel przedmiotów elektronicznych, informatycznych i matematyki. W okresie od 1 sierpnia 2002 roku do 18 maja 2010 roku pełnił funkcję dyrektora Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej w Lubartowie. Od 19 maja 2010 roku do 22 listopada 2018 roku sprawował funkcję Starosty Lubartowskiego. W zakresie aktywności samorządowej i społecznej Pan Fryderyk Puła od 2 grudnia 2010 roku pełni funkcję radnego Rady Powiatu czwartej, szóstej i siódmej kadencji.Od listopada 2021 roku był prezesem Zarządu Powiatowego oraz Zarządu Okręgowego Ochotniczej Straży Pożarnej RP w Lubartowie, a obecnie pełni funkcję wiceprezesa. Został odznaczony wieloma medalami oraz Krzyżem Zasługi” - powiedział Starosta Jan Sławecki.

 

1 FP

27 lutego odbyła się XI Sesja Rady Powiatu w Lubartowie, podczas której rezygnację złożył wicestarosta Krzysztof Karczmarz.

W imieniu Rady i Zarządu Powiatu starosta Jan Sławecki oraz przewodniczący Rady Powiatu Andrzej Kardasz wręczyli kwiaty i podziękowali za dotychczasową współpracę na rzecz powiatu lubartowskiego.
 

 

26 lutego Zarząd Powiatu w Lubartowie podjął uchwałę o zatrudnieniu dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Ostrowie Lubelskim. Od 1 marca 2025 r. funkcję tę pełnić będzie Joanna Dejko. Nowa dyrektor na tym stanowisku zastąpi Tadeusza Fitucha, który z dniem 28 lutego 2025 r. przechodzi na emeryturę.

Gratulujemy i życzymy wielu sukcesów zawodowych.
 
1 DyrO
 

2 DyrO

 

Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu sesji Nr X/25 z dnia 28 stycznia 2025 r.
4. Sprawozdanie Starosty Lubartowskiego z działalności Zarządu Powiatu w okresie między sesjami oraz wykonania uchwał Rady Powiatu.
5. Sprawozdanie z działalności Komendanta Powiatowego Policji w Lubartowie w roku 2024 oraz informacja o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego w powiecie lubartowskim.
6. Informacja Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Lubartowie o stanie bezpieczeństwa powiatu lubartowskiego w zakresie ochrony przeciwpożarowej w 2024 roku.
7. Sprawozdanie z wykonania planu finansowego Powiatowej Biblioteki Publicznej w Lubartowie za 2024 rok.
8. Informacja Dyrektora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lubartowie o bieżącej sytuacji organizacyjnej i finansowej jednostki.
9. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej na rok 2025.
10. Rozpatrzenie projektu i podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu z dotychczasowym najemcą, na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ten sam lokal użytkowy usytuowany w budynku przy ul. Jana Pawła II 14 w Lubartowie.
11. Informacja Starosty Lubartowskiego o złożonych interpelacjach i zapytaniach radnych oraz udzielonych odpowiedziach.
12. Wolne wnioski i informacje.
13. Zamknięcie sesji.

Transmisja online dostępna będzie pod adresem
https://esesja.tv/transmisje_z_obrad/1799/rada-powiatu-w-lubartowie.htm

 

sesja2025