W ramach pierwszego etapu działań na rzecz wsparcia seniorów, te dwie instytucje, rozpoczęły cykl spotkań szkoleniowo - instruktarzowych. Stan pandemii przyśpieszył cyfryzację i wdrażanie rozwiązań zdalnych. Dotyczy to też ZUS, który w ostatnim tygodniu uruchomił nowe formy komunikacji i pomocy dla petentów. E-wizyty, video rozmowy z doradcami (w tym: dla osób przechodzących na emeryturę, dla przedsiębiorców w zakresie ulg i umorzeń płatności składek, …) oraz systemu telefonicznej rezerwacja terminu wizyt w dowolnej placówce ZUS na terenie całego kraju (bez rejonizacji). Te usługi (ich wdrożenie) zostały upublicznione właśnie u nas.
Nasz ostrowski DPS został wybrany by pomóc podopiecznym i personelowi w korzystaniu z usług cyfrowych ZUS. Osoby starsze, ale też osoby niepełnosprawne, mają czasem problem z korzystania z nowych form komunikacji (a równocześnie ze względu na stan pandemii nie mogą lub boją się wyjść do placówki stacjonarnej). Dzięki nowym usługom ZUS będą mogły dowiedzieć się o przysługującym im świadczeniom i łatwiej załatwić sprawy.
Ze względu na sytuację covidową spotkania te musiały się odbyć w ograniczonej formie i poza placówka DPS.
Error