Do II edycji konkursu „Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – kampania społeczna” zgłosiło się 50 podmiotów.  Wśród wnioskodawców znalazły się głównie instytucje samorządowe (PCPR, MOPS, MOPR), jak i organizacje pozarządowe działające w obszarze rodzicielstwa zastępczego.

 

Dwudziestodwuosobowa komisja zdecydowała się przyznać dofinansowanie na przeprowadzenie kampanii społecznych 9 podmiotom. Każdy wniosek oceniały dwie osoby w skali 0-20 punktów. Uzyskanie minimum 18,25 punktów było konieczne do zakwalifikowania się do II etapu konkursu i otrzymania dofinansowania.

W ramach kampanii społecznych na rzecz rodzicielstwa zastępczego zwycięskie podmioty sięgnęły po innowacyjne i kreatywne formy dotarcia do określonych przez siebie grup docelowych, wykraczające poza standardowe formy promocji tj. ulotki, plakaty czy spoty.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lubartowie otrzymało maksymalną ilość punktów, czyli 20 i zajęło pierwsze miejsce, otrzymując w nagrodę grant na kwotę 9500 zł.

Środki będą przeznaczone na dalsze działania promujące piecze zastępczą. Gratulujemy.