O rozpoczęciu procedury przetargowej na konferencji prasowej poinformował wiceminister infrastruktury Rafał Weber. W trakcie plenerowego briefingu, który odbył się w miejscu gdzie połączą się dwa z planowanych odcinków drogi S19, głos zabrali, oprócz ministra, wicewojewoda Robert Gmitruczuk, starosta Ewa Zybała, radny sejmiku Ryszard Szczygieł oraz dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie Mirosław Czech.
Starosta Ewa Zybała, w swoim wystąpieniu, podkreśliła dobrą współpracę rządu z samorządowcami, podziękowała za rozpoczęcie realizacji procesu budowy S19, a także za wsparcie finansowe na inwestycję drogowe dla samorządów.
Obecnie na terenie powiatu lubartowskiego, na różnym etapie, realizowane będą trzy odcinki szlaku komunikacyjnego Via Carpatia. W lutym podpisano umowę na realizację 23-kilometrowego fragmentu od Lublina do Lubartowa. W dniu 6 sierpnia rozpoczęto postępowania dotyczą dwóch zdań: dobudowy drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej o długości ok. 7,8 km oraz odcinka od końca obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej do Lubartowa (ok. 15,8 km).
Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest w I kwartale 2022 r. Będą oni mieli 39 miesięcy na prace projektowe i roboty wraz uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Do czasu robót nie wlicza się przerw zimowych od 16 grudnia do 15 marca. Budowa obu odcinków planowana jest w latach 2023-2025.
Odcinek między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ przebiegać będzie w ok. 70 proc. nowym śladem, głównie terenami rolnymi. Na początkowym fragmencie (ok. 3 km) pobiegnie istniejącym korytarzem drogi krajowej nr 19.
Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej. Następnie trasa od wschodniej strony ominie jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19.
Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych - MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska. W ramach zadania powstaną także drogi obsługujące przyległe tereny, siedem wiaduktów, dwie kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, ekrany akustyczne oraz ogrodzenie drogi.
Error